Magazin

Ha szeretne értesülni híreinkről, újdonságokról, kérjük iratkozzon fel magazinunkra!

Blog bejegyzések

Bubidam

Milyen képességeket fejleszt a Bubidam? Olvasási készség Betűismeret: a legmakacsabb betűtévesztést hatékonyan...
Tovább a bejegyzéshez

Miért jó tesztelni?

Vissza a főoldalra

 

Tudni szeretné hol tart gyermeke képességfejlődése és erről írásos formában szeretne értékelést kapni? Rövid kérdések, feladatok és gyors válaszok, megoldások! Ez a titka a biztos, mély tudás feltérképezésének. Az ABC Akadémia tesztsorait képzett és gyakorlott szakmber állította össze.  A teszt korcsoportokra bontott, egyedi kérdés és feladatsort kínál, játékos, színes, mégis célratörő formában! Regisztráljon és töltse ki gyermekével a tesztet

 

Korunk nagy "divatja" a tesztelés. Hogy ez jó-e? Erre nem lehet egyértelmű választ adni: mint mindennek, a tesztelésnek is vannak előnyei és hátrányai. Hátránya, hogy ha nincs megfelelően összeállítva a teszt, hamis eredmény rajzolódhat ki elénk. Nagy előnye, hogy képet kapunk a felmért területről. Az ABC Akadémia tesztprogramjával a 3-10 éves kor közötti gyermekek részképességeit vizsgálja. A teszt eredményének kiérételésével célzottan tudunk olyan szabadidős tevékenységeket ajánlani, ami játékosan fejleszti az elmaradt illetve kissé elmaradt képességeket, területeket. De gondoskodunk a megfelelő eredményt elért tesztelőinkről is: nekik is ajánlunk programokat, játékos feladatokat, mellyel biztosítjuk a továbbfejlődés lehetőségét.

 

Miért tesztelünk?

A tudomány fejlődése jó dolog – előbbre viszi a világot. Ennek persze vannak árnyoldalai. Sokan úgy gondolják, hogy az állandó „tesztelés”, vizsgálgatás is ezek közé tartozik. Sok szülő szörnyülködik például a dolgozatírások miatt is, ráadásul most már nem csak az iskolán belül mérettetnek meg a gyermekek, hanem már 4. osztályban át kell esniük az országos kompetencia-mérésen. Pedig a tesztelés (dolgozatírás) nagyon fontos dolog. Egyszer láttam a televízióban két baleset összehasonlítását. Mindkettőt forma1-es pilóta szenvedte el – az egyik sajnos tragikusan végződött, a másik kimenetele már sokkal szerencsésebb volt. A legfontosabb különbség a közöttük eltelt több mint 10 év volt! A második baleset azért lehetett szerencsés, mert a pilótát védő berendezések tesztelések sorozatán ment keresztül – ennek köszönhetően sokkal jobban megvédte a sofőrt.

 

Így vavizsgan ez az oktatásban is. Meg kell ismernünk gyermekeink „hiányosságait”, hogy tudjuk, mi mindent kell még megtanítanunk neki. Ezért fontosak a témákat lezáró dolgozatok is. A pedagógusok nem riogatni, „sakkban tartani” akarják a gyermeket, hanem megbizonyosodni arról, hogy megértették-e az adott részt, rá lehet-e építeni a következő „szintet”.

 

És ez hatványozottan érvényes a fejlesztőmunkában. Pontosan tudnunk kell, hogy mely terület nem megfelelő működése okozza a tanulási nehézséget, illetve azt, hogy a lemaradás milyen mértékű. Tisztában kell lennünk azzal, hogy tanítványunk jelenleg milyen szinten van az adott képességterületen, hogy erre építve kezdhessük el a terápiát.  A munka során azonban újabb mérésekre van szükség, hogy megállapítsuk, jó úton haladunk-e, nem lépünk-e túl nagyokat, gyorsíthatunk-e, esetleg lassítanunk kell, netán visszatérni a kiindulópontra.

 

Az állandó tesztelés azonban veszélyeket is rejt magában. Ha azokkal a tesztekkel dolgozik a fejlesztő szakember, amelyeket a hivatalos vizsgálóbizottságok (nevelési tanácsadók, szakértői bizottságok, stb...) is használnak, előfordulhat, hogy a gyermek „megtanulja” a válaszokat, így a felülvizsgálatokon irreális eredmény születik. Ezért alkottuk meg az ABC Akadémia tesztjét, mely többnyire játékos feladatok és egyedi elemek felhasználásával készült, online kitölthető formában. Önre bízzuk, mikor tölti ki gyermekével - előfordul ugyanis, hogy nem mindig akkor kapunk időpontot a szakembereinktől, amikor a gyermekünk a legjobb formáját tudja hozni (Nem éhes, nem fáradt, nem álmos, és van kedve együtt működni)!  Itt Ön döntheti el, melyik a legalkalmasabb időpont!

Vissza az oldal elejére

 

Mitől lesz jó egy teszt?

  • Az egyik leglényegesebb szempont, hogy olyan tesztet töltsön ki, amelynek az eredményére igazán kiváncsi, és az végezze el a tesztet, akire irányul a vizsgálat. Persze ez nem minden életkorban kivitelezhető. Például a 3 évesek számára összeállított tesztünkben mi is állításokat fogalmazunk meg, amire a szülőnek igennel vagy nemmel kell válaszolnia. Azonban minden más korosztályt érintő kérdéseknél a gyermek és Ön is aktívan részt vesz a válasz megjelölésében.

 

  • Szintén lényegi kérdés a tesztelés időpontjának megválasztása. A szülőnél jobban senki nem ismeri gyermekét. Ezért biztosítjuk az Ön számára annak a lehetőségét, hogy eldöntse, melyik a legalkalmasabb a időpont arra, hogy felmérje gyermeke részképességeit az ABC Akadémia programjával.

 

  • Nagy hangsúlyt fektettünk továbbá arra is, hogy tesztelés közben a gyermek jól érezze magát. Kellemes, színes, játékos feladatokkal töltöttük meg az ABC Akadémia tudásfelmérőjét, ugyanakkor figyeltünk arra is, hogy ne vonja el semmi a gyermek figyelmét  az adott feladat megoldásáról. Itt hangsúlyoznám ki nyomatékosan, hogy Ön a tesztelés során fogadja el gyermeke tudását - ne magyarázza el neki a helyes megoldást, mert ez nem az az időpont amikor tanítania kell, vagy ki kell préselnie belőle a maximumot. Biztassa gyermekét a kitartásra, és dicsérje meg eddigi teljesítményéért. Az eredménynek nincs semmilyen súlyos következménye. Ellenkezőleg! Ön akkor fog jól járni, ha gyermeke valódi tudásáról, tényleges képességeiről kap egy reális képet. A gyermek fejlesztése során, csak biztos alapokra lehet építkezni, s erről a szintről indulva könnyebben szakíthatják le a gyümölcsöket a tudás fájáról. Ehhez a későbbiekben az ABC Akadémia segítséget is nyújt, egy olyan egyéni  fejlesztő program formájában, amelyet kifejezetten az Ön gyermekének ajánlunk!

Vissza az oldal elejére

 

 

Mit tartalmaz az ABC Akadémia tesztje?

Tesztünkben az alábbi korcsoportoknak, a tanuláshoz szükséges valamennyi részképesség mérésére készítettünk feladatot. Az általunk összeállított teszt nem diagnosztizál: nem mondja ki például, hogy diszlexiás a gyermeke, csak segít feltárni, hogy melyek azok a területek, amelyek gyengébb fejlettségi szintje miatt nehezebben boldogul a gyermek az olvasással, vagy általában a tanulással. Így - az eredmény tudatában - konkrétan megjelölhető, melyik terület fejlesztésére van szükség.

  • Tesztelhető korcsoportok:
 

Kiscsoportos (3 éves)

Középső csoportos (4-5 éves)

Nagycsoportos (5-6 éves)

1. osztályos

2. osztályos

3-4. osztályos

 

  • Az alábbi készség területek kerültek górcső alá:

 

 

Mozgás

Gondolkodás

Beszéd

Írás-helyesírás

Olvasás

Számolás

 

 

 

  • A vizsgált készségeket további részképességekre bontottuk:

 

Szociális érettség

Hallási emlékezet

 

Artikuláció Térbeli helyzet észlelés
Értelmi képesség

Hallási lényegkiemelő

képesség

 

Nyelvi készség Olvasás
Emberábrázolás

Hallási megkülönböztető

képesség

 

Képi emlékezet Számolás

Finommozgás

 

Szókincs- beszédértés Sorrendemlékezet Szabályjáték
 Nagymozgás Szókincsaktivizálás Alak-háttér látás Szöveges feladat-szövegértés

 

 

Természetes, hogy mindenki, aki kitölti az ABC Akdémia tesztjét,  az eredményre kíváncsi - pontosabban a teszt kiértékelésére. Ezért a teszt elvégzése után a szülő rögtön megkapja gyermeke eredményének a részletes értékelését, és a hozzá kapcsolódó szakmai segítséget. Mi is úgy gondoljuk, hogy enélkül nincs értelme tesztelni.

A kiértékelés nemcsak a számszerű értékeket mutatja, hanem útmutatót is ad a szülő számára arra vonatkozóan, hogy milyen játékokat, feladatokat kell végezniük ahhoz, hogy az adott terület fejlődésnek induljon.

 Vissza az oldal elejére

Milyen lehetőségei vannak gyermeke képességeinek tudatában?

A kiértékelés sokféle érzést kelthet bennünk szülőkben, és tulajdonképpen ez is a célunk az ABC Akadémia Programjának elindításával. Ha az Ön számára megdöbbentő eredményt hozott a teszt, vagy olyan területen van elmaradása gyermekének, amelyre nem is számított, akkor ne csüggedjen! Nem engedjük el a kezét! Hamarosan e-mailben jelentkezünk az Ön gyermekére kidolgozott, havi Képesség Fejlesztő Programmal. Addig is lehetősége van arra - és szívből ajánjuk is -, hogy alkalmazza és beleépítse mindennapjaiba a teszt értékelésben olvasható "Hogyan segíthet gyermekénk" ajánlást.

 

 

Az egyéni fejlesztő program célja

Manapság előfordul, hogy elfelejtünk időt szakítani magunkra, egymásra, gyermekünkre, családunkra. Ne hibáztassa magát! Már azzal is sokat tesz a közösségükért, hogy ezen sorokat olvassa.

Képesség Fejlesztő Programunk célja, hogy napi rendszerességgel összehozzuk a családokat azért, hogy közös élményeket szerezhessenek, miközben segítünk eligazodni a gyermekek fejlesztésének útvesztőjében. 

Programunk játékos, színes és érdekes feladatokat tartalmaz a hét öt napjára, és a hónap négy hetére. Ezek korosztálytól és feladattípustól függően 10-40 percet vesznek igénybe - a szülő jelenléte mellett. Ha ebben az időben Ön csak gyermekére koncentrál, akkor garantáljuk, hogy élményteli, kreatív fejlesztésben lesz részük. Bevonhatják a család többi tagját is, pl. testvéreket, de még apukát is, ha hadra fogható.

Ide kattintva bővebben olvashat fejlesztő programunkról!

Vissza az oldal elejére


 Szakmai tartalom:

Dudáné Driszkó Adrienn

 

ONLINE Képesség
Felmérő Teszt

Program 3-10 éves korosztálynak
BŐVEBBEN
honlapkészítés: scenedesign